19.1.06

OLD MAN GLOOM Seminar III: Zozobra

No tots podem estar a l'última en això de la música i, de tant en tant, descobreixes algun disc que et sorpren i et preguntes com has pogut estar tant de temps sense coneixe'l. És el que m'ha passat amb el disc "Seminar III: Zozobra" d'una banda dels USA anomenada OLD MAN GLOOM, el membre més destacat dels quals és Aaron Turner (Isis, Hydrahead Records). Aquest disc anava empaquetat amb el Seminar II, amb col.laboracions de membres de Cave In, entre d'altres. Conté un únic tema de 27 minuts, que per res es fa pessat: comença amb una mena de noise ambiental de fons fins que entra la guitarra amb acords i puntejats més o menys desordenats durant més de set minuts res més que això. I a partir d'allà entra la banda sencera i allà tenim de tot: guitarres pesades, tallants, crits guturals, mur de so i sorollets electrònics, solos estratosfèrics, bateria contundent pero buscant la gràcia a cada volta. En resum, el típic tranqui-canya-tranqui pero amb un sentit bastant acurat de la dinàmica i l'èpica de la cançó...potser prenent Mogwai com a referent, en un altre estil, està clar. Metalcore? Doom? Post Rock? No en tinc ni idea i em dóna igual.
Lletres sobre primats assassins (si conseguiu entendreles) i 27 minuts, una cançó, que passa volant!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

grabemelo ankesea...

23 ha dit...

Pues jo m'ho he baixat. Durant els primers dos minuts pensava que es tractava d'humor barceloní (xD), però després ha començat a sonar algo.

Vint minuts després, em seguia preguntant si seria humor barceloní.

El cas és que a mi em semblen Sigur Ros amb mala hòstia. Bastant aborrits i repetitius.

Però sí que és veritat que tenen un no sé què. Sonen com si de sobte estiguessis en un matadero de nit, o en una fundició de metall amb Freddie Krugger voltant. Els tornaré a escoltar. Potser m'acabin agradant.

Stupidream ha dit...

Si, clar, sigur ros, mogwai, pesats, avorrits. Totalment d'acord. És música pixapí, ja saps. No tenen perque agradar-te. A mi, m'han sorprés i ho anuncio al món...matadero de nit? He escoltat coses que fan més por en un ford focus camí de granada...