10.4.06

Reflexions sobre Marina d'Or en un tren que mai arriba

Dissabte 8 d’abril vaig agafar un dels 5 trens que em poden portar a 7 km del meu poble. Agafo finestra al cantó de mar perquè ja que passo per Tarragona així puc veure les entranyables dunes de Torredembarra. Obro el diari per tal de fer més suportables les 2h i 25 min. que dura la travessia i em començo a sulfurar, no pel que s’escriu diàriament, al que suposo que ja m’hi he fet insensible, sinó pel publireportatge que em delecta el grup Prisa. Entre les pàgines de política internacional, ocupant 8 pàgines (pg 11-18), em trobo un dossier sobre Marina d’Or ciudad de vacaciones.
Primer impuls: esquinçar-ho, cremar-ho i fotre-ho al vent; però començo a llegir-ho i m’hi quedo enganxada. Entre fotos de Miss i Mr. Espanya i dos rosses amb somriure enlluernador que inauguraven la nova seu de l’empresa a Oxford St. 52 (Londres) m’assabento del projecte Marina d’Or Golf. M’agradaria donar detalls del que hi ha projectat construir a Cabanes i Oropesa però es tant interessant que m’hi recrearia, escriuria massa i ningú s’ho llegiria. Us aconsello que mireu la pàgina de Marina d'Or Golf (s’han descuidat la versió en català/valencià!). No crec que es pugui arribar imaginar el que hi volen arribar a fer, reproducció de la Torre Eiffel (no tant alta, però), canals de Venècia amb reproducció de la Pl de Sant. Marc (riu-te’n d’Empuriabrava), pistes d’esquí artificial (podrem esquiar a Castelló, a la vora del Mediterrani!!!), camps de golf (no cal dir-ho...). Res. 18.800.000m2. Aprovat pels ajuntaments amb només 2 vots en contra Esquerra Unida i el Bloc.
Però no puc evitar transcriure-us un fragment:
... 9.000.000 m2, es decir, más de la mitad de la superficie que ocupará Marina d’Or Golf, se destinan a zona verde, lo que demuestra la preocupación del grupo Marina d’Or por el cuidado de la naturaleza y el respeto al medio ambiente, puesto de manifiesto en otras acciones, como su modelo de gestión de recursos hídricos, que es racional, eficiente y responsable, ...” (no m’ho he inventat).
Per acabar vaig arribar ¾ d’hora més tard del normal (3h i 15 min de BCN a Borges). Vam estar parats 20 min. Per l’altaveu deien que es devia a causes tècniques. Va passar un Talgo i seguidament el CatExpress va continuar (per 15 min no em van tornar la meitat del bitllet)

Posted by Napbuf

2 comentaris:

psychoBass ha dit...

http://lavanc.com/lavanc/iphp/not1.php?id=387

Com podeu veure en aquesta web fa anys i panys que la cosa tira. La majoria de la gent d'allà veu els beneficis econòmics inmediats (milionades)i poca cosa més.
L'aeroport serà, segons comentaris que he sentit, un nou pont aeri amb Madrid per la gent que va a la platja, així com per les classes mitjanes alemanyes que arribaran en massa a la zona (encara més que ara).
Marina d'Or és només el més publicitat aquí, però hi ha d'altres zones molt més "exclusives" que delmen tot el territori litoral castellonenc.
Què trist.

Anònim ha dit...

... benvinguts al pais de la mafia.