28.2.08

Autodenúncia o darwinisme del segle XXI

De nou llegint els gratuïts d'ahir he vist tres coses que m'han cridat l'atenció.

La primera es refereix a un fenòmen que m'encanta: com algú es descobreix com un delinqüent/imbècil davant del món virtual penjant vídeos via youtube sobre sí mateix portant a terme actes estúpids.

El primer del qui vaig tenir constància va ser el pagafantes: un matat de la vida que va penjar un vídeo propi d'uns anys enrere, quan una tia bona en estat de zel se li va insinuar repetidament. Ell ho va penjar perquè el món tingués constància d'aquella nit triomfant però l'efecte produït va ser el no desitjat i tothom el va tractar de mal amic, de depravat i d'imbècil.

El segon va ser el quillaco de València, el meu favorit: un nen que se li posa txulo a un jubilat en el metro, parlant-li en anglès, o fent com que parla en anglès, i penja el vídeo per demostrar que és el més quinqui del seu barri. L'efecte provocat? Bé, pel que sembla va sortir a la llum on estudia i es van organitzar batudes per trencar-li la cara i pel que vaig llegir, amb prou feines surt de casa des de llavors.

I llavors hi ha el recent, el tio del quad que ha sortit a tots els telediaris i, gràcies als vídeos que ha penjat de sí mateix fent l'animal per la carretera, ha estat jutjat.

El cas és que m'encanta, em sembla fins i tot poètic, gent que es cava la seva pròpia tomba. Com el subnormal aquell del PP de no sé on de Castella que torturava i matava gats drogats i es feia fotos anant de guai, el molt cabron.

La segona notícia és la d'aquell búnker ple de llavors que han fet al cercle polar àrtic. Potser algú com un biòleg -ehem- em podrà explicar el perquè d'aquesta situació, perquè a mi em sembla molt poc pràctic.

En primer lloc perquè en cas de venir la fi del món, l'àrtic queda lluny de tot arreu com per haver d'anar fins allí a buscar llavors de maria. I en segon lloc perquè pocs llocs més àrids hi ha al món com per posar-hi un magatzem de llavors.

La tercera notícia parlava de la moda dels polítics, i m'ha consternat molt, fins al punt de no poder escriure'n res.

Però que sapigueu que m'ha tocat fons.

2 comentaris:

fEl! ha dit...

Aquesta mena de comportaments està sobradament documentat a les pel·lis, quan el dolent està a punt de pelar-se l'heroi i, en comptes d'això, va i li comença a explicar la seva vida. És clar, l'altre té temps de deslligar-se de la corda, o d'agafar aquella pistola que havia caigut un mica enllà...

Jordi ha dit...

En realitat, tots aquests casos youtube deuen tenir una explicació psicològica (ehem): gent que volen ser castigats per les maleses que cometen. Cristianisme victimista de tercera. O potser una mica de masoquisme mesclat amb imbecilitat extrema. Entre això està. O simplement que son més tontos que pichote...
Pel que fa a les llavors, 23, quines idees tens! Està clar que no es per plantar-les allà. Si allà no creix ni la brossa! Es com una sitja, un reservori per si de cas se'n va tot a la merda (si Putin vol, clar) poder recuperar cultius. O simplement, si s'extingeixen espècies, per poder recuperar-les.
Això si, una altra és que aquests noruegs han vist moltes pelis de James Bond i de les bases al pol Nord d'Spectra i Superman. Però quin muntatge més peliculero!