8.9.08

El Mundo es un pañuelo

Llegint El Mundo d'ahir he vist a primera plana, sota de la crítica ferotge al govern de rigor en aquest diari, un requadre en el que apareix aquest avanç:

Inmersión a la 'catalana' en las Islas Feroe

- Viaje al único lugar de Europa en el que se aplica la enseñanza obligatoria en un idioma distinto a la lengua común del Estado

- Como ocurre en Cataluña, se restringe la enseñanza del danés, la señalización sólo se hace en feroés y hay quienes reclaman que se etiquete en el idioma local

- La diferencia estriba en que los 50.000 feroeses viven en un archipiélago próximo al Círculo Polar y excluido de la UE a 1.300 kilómetros de Dinamarca

Total, que he llegit això i m'he preguntat:

Perquè als titulars dels diaris no posen punts als finals de les frases?

I ho he estat rumiant una estona i com que no he trobat cap explicació m'he posat a pensar en una altra cosa, com ara que ben pensat no es deu estar tan malament prop del Cercle Polar, exclòs de la UE i a 3.000 kilòmetres d'Espanya.

Però després ja se m'ha passat. El Mundo té aquestes coses. T'enfaden però després dius "pobrets", i somrius i ja està.

Tot això ho he escrit i sense haver passat de la primera plana. Quan miri la crònica a la que fa referència (l'editorial, ni més ni menys) no sé què serà de mi.

7 comentaris:

Jordi ha dit...

Potser han descobert ara les illes feroe, ves. Segurament igual amb Georgia, amb això de la guerra.

En fi. El millor del mundo és llegir la frase sobre la capçalera i cremar-lo amb poca gasolina, que tampoc mereix tant!

Dani ha dit...

El Mundo...que decir, reconozco que sus titulares me ponen nervioso. Luego me tranquilizo pensando que son los mismos que dijeron que Corporación Mondragón (matriz de Eroski) estaba implicada en el 11M porque dijeron que en la furgoneta de uno de los implicados encontraron una targeta de visita de esta empresa y luego se descubrió que no era una targeta, era una cinta... de la Orquesta Mondragón.

Jordi ha dit...

bwahahahahahhaaaa

vpamies ha dit...

Els titulars mai porten punt final. Ni els títols. Són normes d'estil.

Per una cosa que fan bé... ara em sembla que no et convenen aquestes lectures, i menys passar de la portada!

23 ha dit...

Sí, però perquè aquestes normes d'estil? Eh? Tot i que ara m'hi fixo i jo tampoc he posat punt al títol de l'article.

El cas és que al final vaig fer cas a l'instint d'autoconservació i no vaig passar de la portada. Em va recordar a les pel.lícules de terror, quan el protagonista baixa les escales del sòtan i tothom li crida "no baixis! pallasso! que et mataran! què pensaria de tu Darwin? i Freud??".

Total, jo vaig ser més llest i no vaig baixar les escales de l'article on La Bèstia del Mundo esperava una nova víctima.

23 ha dit...

He denominat com a "article" lo que he escrit!

Però en què estava pensant??

Apedregueu-me!!!

Jordi ha dit...

fet! el proper dia que quedem porto uns rocs ben bons...hehehehe