4.10.09

National Panasonic


Tenim dos ràdios iguals amb una petita diferència: una té la tapa del cassette i l'altra no. Com és normal, la menys usada està en perfectes condicions...de no fer-se servir. Suposo que alguna cosa té a veure el mal ús que en feiem els petits.
Amb aquesta ràdio vaig fer les meves primeres gravacions "multipistes": primer de tot, gravava una guitarra o el que fos amb el micròfon incorporat (el petit requadre a mà dreta sota el dial) en una de les cintes del curs de rus del pare. Aleshores reproduia el que havia gravat en un altre aparell (jo això ho he vist! les dues National Panasonic enfrontades!) i gravava una altra guitarra o veu o ostiots al piano. Al final aconseguia una cançó amb milers de pistes i un soroll blanc (que podria dir-se del tot negre, opac) de mil dimonis que feien quasi impossible entendre res del que sonava.
Una variant era fer el mateix amb una cançó ja feta: des de Nirvana a Elvis, doblava veus o me les inventava del tot (amb la veu original sonant, no us penseu), introduia puntejats lamentables de grunge-heavytron, etc. En fi, no vaig tenir la vergonya de respectar res. Tot i que pots passar molta (però molta vergonya) quan, molts anys després, un germà teu enganxa una d'aquesta cintes i sent la versió lliure de la lletra del Loser de Beck que feia jo aleshores...
Tot això quedarà molt bé a la meva biografia.

8 comentaris:

23 ha dit...

SOURCE VERY MUCH NEEDED

JORDi11 ha dit...

el so que descrius de les teves cançons no deu variar gaire amb el que fan Burzum o algun d'aquests grups de deathcore... potser fan servir el mateix sistema els noruecs.

rafel, encara tens la cinta?

Jordi ha dit...

@23 comor???? 5:18 del matí...ehem....

@JORDI11 aquestes cintes estan en el meu poder i ningú, i encara menys un personatge com tu amb tendència a extreure samplers humiliants de tot arreu, les aconseguirà. Per cert, Burzum fan por.

Oscar ha dit...

Vaja, no sabia que teníem un estudi de gravació per casa, hehe.

Per cert, la tapa perduda no va ser pel mal ús dels petits, sinó per la barreja de la part de sota d'un seient davanter de cotxe, les presses i la poca traça del gran (as usual).

23 ha dit...

Sí, éren les 5:18, però estava currant i serè. O més ben dit: currant, per tant: serè.

De totes maneres venia a dir bàsicament lo que l'11 a la seva última línea.

No estàs a la última.

Carca.

Jordi ha dit...

@ Oscar: ups, no la coneixia aquesta història...sembla una mica enrevessat no??

@23: Mmmm...em sembla que aquest "per tant" no sol ser així pel que tinc entés d'un letó que controlava països per internet...ehem

JORDi11 ha dit...

Carca.

llextirem-58 ha dit...

i qui no ha fet mai experiments? Però el més important és no deixar proves...